Van een backpack naar een auto

7 januari 2017 - Saint Kilda, Australië

G'day people,

Allereerst een gelukkig en gezegend nieuwjaar! Mijn kerst en oud en nieuw was heel warm! Met kerst heb ik de hele dag in de zee gedobberd en ook Oud en Nieuw heb ik op het strand gevierd. De weken ervoor heb ik weer heel wat avontuur gehad, wat je kunt lezen in het stukje hieronder.

Roadtrip Adelaide
Het is bijna kerst! Ik heb dat gevoel helemaal niet. De temperatuur loopt hier op naar de 40 graden.  Wat ben ik blij met de goed werkende airco in mijn auto.
Goed gelezen, mijn auto! Vorige week heb ik een auto gekocht om Australië mee rond te crossen. Samen met Laura zijn we afgelopen week vertrokken naar Adelaide. 800 km vanaf Melbourne. Direct de eerste dag hadden we onze eerste car trouble. Het raam wou niet meer sluiten en dus hebben we de hele dag met een open raam gereden. Omdat het zondag was konden we nergens terecht om het te fixen. Gelukkig zijn we maandag goed geholpen bij de garage en konden we onze weg vervolgen. Op de tussencamping was ik helemaal lekgeprikt door musquitos. Op 1 been had ik wel geteld 46 nevenbulten. Ook die vliegen zijn hier irritant, er zijn hier heel veel en in plaats van dat ze op je arm gaat zitten wat een normale vlieg doet, vliegen deze in je neus, je oren mond en gaan ze op je wimpers zitten. Jullie lachen hier nu vast om en ik snap het klinkt ook wel grappig, maar het zo irritant, ik denk dat ik al heel wat vliegen heb opgegeten.
Aangekomen in Adelaide viel het ons allemaal heel erg tegen, de stad is heel mooi maar er was niet veel te beleven. We zijn hier ook maar twee dagen gebleven en daarna hebben we besloten om weer terug te gaan naar Melbourne om daar met de feestdagen te zijn. Op de terugweg zijn we nog naar de Adelaide Hills geweest, waar ontzettend veel wijngaarden zijn. Super mooi, waar je kijkt je ziet allemaal wijngaarden. Die nacht sliepen we ergens in de middle of nowhere, er was alleen een hotelletje in de buurt. En omdat we hongerig waren en geen eten meer hadden besloten we om daar wat te gaan eten. Aangekomen bleek de keuken al gesloten te zijn, maar ze hadden speciaal voor ons nog een pizza afgebakken. Australiërs zijn zo vriendelijk en behulpzaam! Op de terug weg naar Melbourne kwamen we bij toeval een bordje tegen met de naam Pink Lake (roze meer). We besloten om daar een kijkje te nemen en aangekomen moest ik wel even een paar keer knipperen voordat ik het goed zag. Het meer was knal roze. Zo iets bijzonders had ik nog nooit gezien. Het meer heeft ook nog eens zoutgehalte wat 7x zo zout is dan de zee en overal lag ook opgedroogd zout. Daar heb ik even gebruik van gemaakt en heb mijn lichaam even lekker gescrubd, mooi meegenomen want als backpackers heb je zulke spulletjes natuurlijk niet bij je.

----------------------------------------------------------------------

Het is hier nu 's avonds rond een uur of elf, ik lag al op bed maar kon niet slapen door de warmte. Het was vandaag 37 graden en ik heb gevoel dat het nog steeds even warm is. Ook heb ik een flinke zonnebrand opgelopen, ik smeer mij elke dag in met factor 50 maar gisteren was ik het vergeten. Ik lag op het strand en na een half uurtje bedacht ik dat ik me moest insmeren, helaas Te laat! Ik zit nu alweer meer dan een week in Melbourne. Jetty zei al tegen mij 'jij bent daar ook niet weg te slaan'. En dat klopt ik vind Melbourne een geweldige stad, maar nu vind ik het wel weer tijd om iets nieuws te zien, daarom heb ik besloten om naar Tasmanië te gaan. Een eiland onder Australië. Volgende week ga ik daar met de boot naartoe. Ook mijn auto gaat mee op de boot, wat wel heel fijn is want in Tasmanië hebben ze geen openbaar vervoer en het eiland in 4 keer zo groot als Nederland. Ik wil eerst graag rondreizen door Tasmanië en daarna opzoek naar een boerderij om farmwerk te doen.

Zo, mijn TimTam koekjes zijn op, mijn flesje water is leeg en mijn kont heeft geen gevoel meer van het zitten op het beton, dus ik zal er maar weer een eind aan breien.
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mijn blog te lezen.

Heel veel liefs,
Odette

PS: MEM, GEFELICITEEERD MET MEM HAAR 50E VERJAARDAG!! IK BEN SUPER TROTS OP MEM!! <3

1. Chris:
    7 januari 2017
    Geweldig leuk verhaal! Veel plezier op Tasmanië!
  2. Nadina Veenstra:
    7 januari 2017
    Wat schrijf je super leuk Odette!! Blijft leuk om te lezen wat je allemaal doet!! Heel veel plezier nog in Melbourne en een goede reis naar Tasmanië! Even een iet wat koelere omgeving. Ook wel even lekker!
  3. Jacolina:
    7 januari 2017
    Wat een leuk verhaal!! En leuk je nieuwe plannen! Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven!
  4. Jetty:
    7 januari 2017
    Oh heerlijk wat een fijn verhaal!!! Ik geniet echt van je verhalen!!!
    Dikke tut❤
  5. Anita:
    8 januari 2017
    Hé hoi famke♡ We weten natuurlijk al heel veel van je belevenissen, maar het is altijd weer leuk om je verhaal te lezen. Geniet ervan!! XXXmem
  6. Anita:
    8 januari 2017
    Hé hoi famke❤ We weten natuurlijk al heel veel van je belevenissen. Maar het is altijd weer genieten om je verhalen te lezen.
    Veel plezier XXX mem