Australië week 1 en 2

7 november 2016 - Wollongong, Australië

Hoi lieve lezers,

Na 2 weken eindelijk mijn eerste blog online. Ik ben nu in Corrimal vlakbij Sydney waar we een bungalow hebben gehuurd voor een paar dagen. Heerlijk dicht aan de zee en even lekker tot rust komen. Het waren namelijk 2 drukke maar zeker onvergetelijke weken. Ik zal even bij het begin beginnen.

De reis
Na afscheid te hebben genomen van mijn lieve familie en vrienden op Schiphol stapte ik het vliegtuig in om naar de andere kant van de wereld te vliegen. Bestemming Australië. Van Schiphol vlogen we in 11 uur naar Bangkok, waar we een kleine tankstop hadden en weer verder vlogen naar Taipei. Aangekomen op het vliegveld in Taipei werden we met busjes naar ons hotel gebracht. Voor de ingang het hotel stopte het busje en de portier wachter van het hotel opende de deur en bracht ons naar binnen, ik voelde me net een beroemdheid. Na een snelle douche zijn we met een groep de stad Taipei gaan verkennen. Niet door de drukke straten maar door een berg op te klimmen en het van bovenaf te bekijken. Wat een grote stad! 'S avonds hebben we nog lekker gegeten in een parkje en toen was het alweer tijd om op het volgende vliegtuig te stappen. Van Taipei naar Sydney hebben we bijna de hele tijd turbulentie gehad, maar daar heb ik niet veel van gemerkt want ik heb bijna de hele reis geslapen. De vliegmaatschappij had het qua eten goed voor elkaar, we hebben in totaal 5 maaltijden gehad en onbeperkt drinken. Nou zo hoog in de lucht dan voel je hem na 2 wijntjes wel hangen. Verder viel de vliegreis mij heel erg mee. Ik had voldoende voeten ruimte maar dat kan ook snel met zulke korte beentjes. De reis duurde in totaal 36 uur.

Week 1
Aangekomen op het vliegveld in Sydney werden we opgewacht door de groepsleiders van Australian backpackers die ons de eerste paar dagen mee op weg hielpen met het regelen van allerlei dingen. Van het vliegveld gingen we met een shuttle bus naar ons hostel in Collaroy een suburb (een wijk) van Sydney. Hoelang is het rijden? Ah maar eventjes. Maar wat is hier eventjes? Het duurde dus nog 1,5 uur voordat we bij het hostel waren. De betekenis van eventjes is hier dus iets anders dan in Nederland. Naast het regelen van alles hebben we ook nog een tweetal excursies gedaan. 1 dag hebben we een surfles gehad, wat echt super gaaf was! De plek waar we gingen surfen was 3 uur rijden vanaf ons hostel, vet lang! Alsof ik naar Brabant ga voor een paar uurtjes, hier is dat dus heel normaal. Ook zijn we 1 dag naar de Blue Mountains geweest, een prachtig natuurpark vlakbij Sydney. Helaas was het die dag erg mistig, dus konden we niet echt genieten van het uitzicht. Maar de wandeling was super en ondanks de mist was het nog steeds heel mooi. Op de terugreis zijn we nog langs een dierentuin geweest, waar we alle typische Australische dieren konden bekijken zoals koala's, kangoeroes, krokodil, wombats en dingo's. Toch lijkt het mij leuker om ze in het wild te zien. Het was een drukke maar super leuke introductie week. En ik denk dat het maar goed is dat we het zo druk hadden, want zo kon ik tenminste over mijn jetlag heen komen.

Week 2
En nu? De eerste week voorbij, wat gaan we nu doen? Blijven we nog een paar dagen of gaan we ergens anders naar toe? Zo waren Lisette en ik aan het nadenken en het leek ons allebei heel leuk om een surf kamp te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Samen met nog een paar anderen van de groep zijn we zondags vertrokken naar het beachmotel in Thirroul voor een week surf kamp bij Australian Surf Tours. Het was een fantastische week en na een paar dagen was ik al helemaal verliefd op deze plek, de vriendelijke mensen, het strand, de zee, de cultuur, het surfen. En ik kreeg al heimwee bij het idee weer weg te gaan. Elke ochtend stond er een lekker gezond ontbijt voor ons klaar en daarna vertrokken we met de surfplanken op de auto's richting de zee om weer te surfen op de mooie golven. Het gevoel dat je in de zee op je surfboard zit te wachten op een mooie golf. Breath, relax and have some fun! En als er dan een mooie golf komt en je pakt hem, dat is echt awesome. Aan het begin van deze week zei de surfcoach, aan het einde van deze week voelt iedereen aan als familie. En het is echt zo, iedereen voelt hier als familie. Naast het surfen hebben we ook een paar activiteiten gedaan, hiken, cliff jumping, naar mooie look outs en longboarden. Elke avond zaten we gezellig aan de bar in het beach motel met een lekker biertje en  gezellige mensen. Onze barman was ook geweldig goed in koken en de bbq die we afgelopen vrijdag hebben gehad was echt de lekkerste ooit.
Ook aan deze week is weer een einde gekomen en samen met 5 vrienden zijn we verder gegaan en zitten we nu in een bungalow om een paar dagen uit te rusten, te chillen en nieuwe plannen te maken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn blog te lezen. Reacties zijn welkom :)
Ik ga weer lekker chillen in de zon!

Liefs Odette

1. Dion Mortier:
    7 november 2016
    Wauw, ik ben jaloers op het kamp dat jullie gehad hebben joh, die foto's maken me al helemaal jaloers :'-( wel tof dat jullie het zo goed gehad hebben! Misschien kom ik langs in Wollongong! Dat ligt een beetje aan mijn werk, zou het wel heel gezellig vinden, dus misschien tot snel
  2. Jacolina:
    7 november 2016
    Wauw super leuk om het zo ook nog te lezen en de foto's er bij te zien! Je bent heerlijk aan het genieten en dat vind ik geweldig!!
    Heel veel plezier en ik ben nu al vet benieuwd naar de volgende verhalen!!
    Dikke tut
  3. Anita:
    7 november 2016
    Super Odette.... geweldig!!! wat een belevenissen ....en heerlijk om je verhalen te lezen. Goed dat jullie nu even uitrusten voor een paar dagen. Dikke tût mem
  4. Jetty:
    7 november 2016
    Super leuke blog! Terwijl ik je blog lees, flitsen de beelden van het Skype en de foto's die jij stuurde mij als een film door het hoofd!! Super leuk hoe je het vewoord!!
    Veel plezier topper!! Ben trots op je!!
    Dikke tût
  5. Jetty:
    7 november 2016
    Super leuke blog! Terwijl ik je blog lees, flitsen de beelden van Skype en de foto's die jij stuurde mij als een film door mijn hoofd!! ☺ super leuk hoe je verhaal verwoord!!
  6. Chris:
    7 november 2016
    Heerlijk hè... zoveel prachtige verhalen en dat in maar 2 weken! Ook ik kreeg flashbacks echter van een tijd waarin Skype nog niet bestond. Geniet ervan Odette en hop nog veel verhalen van je te mogen lezen.
    Vele groeten uut Grunn !
  7. Colette:
    7 november 2016
    Super leuk om je verhaal te lezen Odette en wat een prachtige foto's, heerlijk genieten daar en succes met jullie nieuwe plannen!! :)
  8. Jacco de Vries:
    7 november 2016
    Fantastisch om te lezen!veel plezier!
  9. Janita:
    7 november 2016
    Hee Odette! Super leuk om te lezen :) & wat heb je al gave dingen gedaan!! Geniet van alles daar en veel plezier xx
  10. Lorene:
    Super leuk odet !
  11. Gertie:
    7 november 2016
    Wat heb je nu al een mooie herinneringen en er gaan er nog zoveel meer komen! Leuk om je blog te lezen!!
  12. Charlene:
    9 november 2016
    Wauww wat heerlijk zeg, zo genieten van de natuur, mensen en en leuke dingen doen!